Heeft u een klacht
Bent u niet tevreden over Pensioenfonds PostNL? Dan vragen we u ons eerst te bellen. Tijdens dit gesprek bespreken we wat er aan de hand is. Vaak kunnen we het dan meteen samen oplossen. Ons telefoonnummer is 050-582 79 33.
Is uw probleem na het telefoongesprek niet opgelost? Dan kunt u ervoor kiezen een klacht in te dienen.
Stuur een e-mail of brief
U kunt uw klacht per e-mail of brief indienen. Zet hierin:
- een duidelijke omschrijving van uw klacht;
- uw adres;
- uw telefoonnummer;
- uw pensioennummer (dit nummer staat in brieven van Pensioenfonds PostNL).
Onze contactgegevens
E-mailadres: deelnemer@pensioenpostnl.nl
Postadres: Pensioenfonds PostNL, Postbus 501, 9700 AM Groningen
Wanneer krijg ik antwoord?
Binnen 5 werkdagen nadat u uw klacht heeft opgestuurd, krijgt u een bevestiging. Daarin staat ook de datum waarop u uiterlijk antwoord krijgt. Pensioenfonds PostNL streeft ernaar uw klacht binnen een maand te behandelen.
Niet tevreden: u kunt naar de geschillencommissie
Heeft u een klacht die te maken heeft met het pensioenreglement, bijvoorbeeld over de hoogte van uw pensioen? Of bent u het niet eens met de schriftelijke afhandeling van uw klacht? Dan kunt u binnen 2 maanden een brief sturen naar de geschillencommissie van Pensioenfonds PostNL. (Pensioenfonds PostNL, T.a.v. de geschillencommissie, Postbus 501, 9700 AM Groningen).
Niet eens met de beslissing?
Bent u het niet eens met de beslissing van de geschillencommissie? Dan kunt u een beroep instellen bij de Ombudsman Pensioenen. Kijk voor meer informatie op de website van Ombudsman Pensioenen. U kunt ook terecht bij de burgerlijk rechter.
Lees voor meer informatie het volledige geschillenreglement.
Pensioen verkeerd berekend?
Soms kan het voorkomen dat er in de pensioenberekening iets mis is gegaan. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Soms komt dit door een fout in de administratie. Maar ook kan het voorkomen dat het pensioenfonds niet, of over verkeerde informatie beschikt.
Lees voor meer informatie het terugvorderingsbeleid.
Regeling melden vermoeden misstanden
Wij vinden het belangrijk dat iedereen die bij het pensioenfonds betrokken is onregelmatigheden kan melden. Dit is naast de hierboven genoemde geschillenregeling.
Het kan dan gaan om onregelmatigheden:
- van algemene, operationele en financiële aard;
- binnen het pensioenfonds en bij partijen aan wie taken worden uitbesteed.
Lees voor meer informatie de regeling melden vermoeden misstanden.